En mycket kompetent kollegas berättelse.


Efter att ha lagt ner många timmars arbete för att söka ett ledande uppdrag på en myndighet löd svaret:

From: noreply@autocreuit.ai
Vi har granskat din ansökan och tyvärr kommer vi inte att kunna gå vidare denna gången.
Håll gärna utkik efter fler möjligheter hos oss i framtiden.
Ingenting mer…….

Låt oss bromsa upp ett tag.
Det blev något förvirrande berättade kollegan som hade sökt flera jobb. 

Efter många funderingar lyckade kollegan lista ut vem avsändaren var.
Den omedelbara kommentaren  ”det var sista gången”

Här finns det en hel del att lära.

1. Det saknas en personlig avsändare
2. Det går inte att svara på meddelandet
3. Vilken sannolikhet är det att du kommer att söka jobb hos samma arbetsgivare eller rekryteringsbolag igen?

Slutsats:
Var rädd om ditt arbetsgivarvarumärke.

Hur hanterar du och din organisation rekryteringsprocessen?

Var klok när det gäller ditt arbetsgivarvarumärke!